Case studies
Jak firmy tracą kontrolę
nad IT?
Scenariusze prowadzące do awarii, wycieków i przestojów.
Większość problemów z IT nie pojawia się nagle — to efekt powtarzalnych zaniedbań.
Brak monitoringu
Reaktywne podejście
Pozorne oszczędności
Ukryte koszty
Zaniedbania
Skutki widoczne zbyt późno
Problemy z IT rzadko są
jednorazowym zdarzeniem.
W większości firm opisane scenariusze nie występują pojedynczo.
Brak monitoringu, kontroli dostępu czy kopii zapasowych to elementy tego samego problemu — reaktywnego podejścia do IT.
Krytyczne
KRYPTOS
Firma produkcyjna koncentrowała się wyłącznie na podstawowej obsłudze sprzętu, zaniedbując kompleksowe cyberbezpieczeństwo. Brak...
Atak ransomware
Brak monitoringu 24/7
Brak backupu
Paraliż systemów
Krytyczne
WEEKEND
Firma produkcyjna przechowywała kluczowe dane projektowe na serwerach, a jej wsparcie IT działało w modelu reaktywnym. Brak stałej ochrony poza...
Brak ochrony 24/7
Włamanie do sieci
Wyciek danych
Brak reakcji
Wysokie
SAFEPRZELEW
Firma doradcza przetwarzała duże kwoty finansowe. Brak zaawansowanego nadzoru IT i szkoleń pracowników…
Atak socjotechniczny
Brak procedur
Brak ochrony 24/7
Utrata środków
Wysokie
TECHCYKL
Firma produkcyjna opierała się na lokalnym serwerze i kilku stacjach roboczych. Brak stałego nadzoru IT doprowadził do…
Awarie aplikacji
Brak procedur
Brak ochrony 24/7
Przestoje operacjyne
Średnie
TECHMAŁE
Firma borykała się z problemami operacyjnymi wynikającymi z kosztownego modelu wsparcia IT. Brak helpdesku i SLA powodował przestój…
Długi czas reakcji
Brak helpdesku
Brak SLA
Zmienne koszty
Średnie
INEWSTTECH
Firma inwestycyjna ponosiła wysokie koszty IT wynikające z nieuzasadnionych zakupów sprzętu. Brak strategii i audytu środowiska prowadził do...
Brak strategii IT
Nadmierne koszty
Audyt środowiska
Kontrola budżetu
Wysokie
TECHKNOW
Firma innowacyjna przetwarzała wrażliwe dane dotyczące swoich procesów biznesowych. Brak zaawansowanego monitoringu doprowadził do...
Brak strategii IT
Ryzyko wewnętrzne
Naruszenie poufności
Utrata kontroli
Średnie
TECHMAŁE
Firma handlowa korzystała z zewnętrznej obsługi IT, działającej reakcyjnie. Brak audytu i stałego nadzoru doprowadził do poważnego incydentu...
Brak strategii IT
Brak audytu IT
Brak monitoringu 24/7
Naruszenie poufności
Proaktywna ochrona IT
Problemy IT nie biorą się znikąd.
Awarie mają swoje sygnały.
Nie chcesz, żeby to był Twój scenariusz? Każdy z opisanych przypadków zaczął się od drobnych zaniedbań.
Warto sprawdzić swoją sytuację, zanim pojawi się realny problem.
